Nieuwe gegevens tonen aan dat uitzaaiingen bij eerste prostaatkankerdiagnose cruciaal zijn voor prognose patiënten met uitgezaaide, castratieresistente prostaatkanker

BEERSE, België--()--Janssen-Cilag International NV heeft vandaag bekendgemaakt dat een tussentijdse analyse van het Prostate Cancer Registry, het eerste en grootste Europese prospectieve onderzoek naar mannen met uitgezaaide, castratieresistente prostaatkanker (mCRPC), erop wijst dat de aanwezigheid van verre uitzaaiingen (M1) bij de eerste diagnose een cruciale indicator kan zijn voor de prognose en toekomstige behandeling van mCRPC-patiënten.

De data, die vandaag zijn gepresenteerd op het congres van de American Society of Clinical Oncology (ASCO) in Chicago, beschrijven de kenmerken van mannen met mCRPC bij binnenkomst die verre uitzaaiingen hadden bij de eerste diagnose in vergelijking met mannen bij wie de kanker niet was uitgezaaid. De gegevens van mannen met M1 bij de eerste diagnose wezen op een groter gehalte van prostaatspecifieke antigenen (PSA), toegenomen leasies in de botten en een licht verslechterd functioneren in termen van dagelijkse activiteit en fysieke capaciteiten (gemeten aan de hand van ECOG) bij deze groep.

Janssen
Media Enquiries: