Bijeengevoegde data wijzen in meta-analyse op langere algehele overleving bij onderhoudstherapie met REVLIMID® na autologe stamceltransplantatie tegen multipel myeloom

SUMMIT, N.J.--()--Celgene Corporation heeft data van een meta-analyse bekendgemaakt over de algehele overleving bij patiënten met multipel myeloom (MM) die een experimentele onderhoudsbehandeling met capsules REVLIMID ® (lenalidomide) ondergaan na een therapie met hoge dosis melfalan en autologe stamceltransplantatie (ASCT). De gegevens zijn op de 52e jaarlijke bijeenkomst van de ASCO in Chicago gepresenteerd. De analyse, die steunt op data-onderzoeken van de Alliance for Clinical Trials in Oncology (voorheen Cancer and Leukemia Group B) met steun van het National Cancer Institute, de Intergroupe Francophone du Myélome (IFM) en de Gruppo Italiano Malattie Ematologiche dell’Adulto (GIMEMA), is gepresenteerd door Philip McCarthy, van het Roswell Park Cancer Institute en hoofdonderzoeker van het onderzoek CALGB (Alliance) 100104. De resultaten wezen op een significant verlengde algehele overleving in vergelijking met de controletak die een placebo kreeg of helemaal geen onderhoudsbehandeling onderging.

Celgene:
Investors: