Westinghouse helpt bij veiligstellen langetermijnactiviteiten reactoren 1 en 2 van Forsmark

VÄSTERÅS, Zweden--()--Westinghouse Electric Company heeft vandaag bekendgemaakt dat het een contract heeft afgesloten met Forsmark Kraftgrupp AB voor een opwaardering van de niet-veiligheidsgerelateerde informatie- en controlesystemen van reactor 1 en 2 van de kerncentrale Forsmark. De upgrades zijn onderdeel van een strategisch programma dat is gericht op de langetermijnactiviteiten van de twee reactoren.

De twee kokendwaterreactoren zijn in de afgelopen 20 jaar systematisch verrijkt met digitale informatie- en controlesystemen. In deze nieuwe fase installeert Westinghouse een nieuwe interface in de controlekamers en vervangt het de procescomputers. Het nieuwe platform heeft onder meer functies voor grootschalige dataopslag, de omgang met alarm en incidenten, weergaves van de fabrieksstatus en andere ondersteunende functies voor de operateur.

Westinghouse Electric Company
Hans Korteweg, +32 (0)2 645-7162 (office)
+32 (0)479-75-13-60 (mobile)
Communications Director