H.I.G. WhiteHorse ondersteunt Legris Industries’ investering in Schiederwerk

LONDEN--()--H.I.G. WhiteHorse, een kredietverstrekker en dochteronderneming van internationale investeerder H.I.G. Capital, verleent Group Legris Industries een schuldfinanciering van 40 miljoen euro voor de overname van Schiederwerk. Schiederwerk is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van elektriciteitstoevoersystemen met hoogspanning voor uiteenlopende toepassingen, zoals verlichting van podia en sportlocaties, medische apparaten en industriële werktuigen. Het in Duitsland gevestigde Schiederwerk is in 1919 opgericht en is uitgegroeid tot een internationale leider in geavanceerde verlichtingssystemen en medische technologie. Met de financiële steun van H.I.G. WhiteHorse zal Legris Industries Schiederwerk en zijn leidende marktpositie in hoogspanningsproducten voor verlichting verder ontwikkelen.

H.I.G. WhiteHorse
Appu Mundassery