Te koop: volledig operationeel Duits vliegveld

WASHINGTON--()--Op zoek naar een Duits vliegveld? De internationale luchthaven Magdeburg Cochstedt, die op een centrale locatie ten zuidwesten van Berlijn ligt, staat te koop op GoIndustry DoveBid, een online marktplaats van Liquidity Services. Details over de verkoop staan op www.go-dove.com. Bent u geïnteresseerd, reageer dan snel. Volgens Business Insider en de Duitse krant Leizpiger Volkszeitung zijn Amazon, Apple, Tesla en Toyota allemaal op zoek naar potentiële nieuwe bedrijventerreinen in de regio.

De internationale luchthaven Magdeburg-Cochstedt is een voormalige luchtmachtbasis van de Sovjet-Unie en ligt 194 kilometer ten zuidwesten van Berlijn. Het in 1957 gebouwde vliegveld breidde in 1990, na de Duitse hereniging, uit voor de accommodatie van commerciële vluchten. Een Deens bedrijf kocht de luchthaven in 2010 en investeerde 30 miljoen euro in de vernieuwing van de landingsbaan, het platform, de taxibaan en luchtverkeerscontroletoren. Tegenwoordig is Magdeburg-Cochstedt niet alleen het enige vliegveld van Saksen-Anhalt, maar ook een groeiend knooppunt voor vrachtverkeer, logistiek en directe charterzaken.

Liquidity Services
Jeanette Hanfling