Shortlist IBC Innovation Awards bekendgemaakt: IP, 4K en OTT duidelijke trends bij inzendingen

LONDEN--()--De shortlist voor de IBC2016 Innovation Awards is bekendgemaakt. De negen finalisten komen uit zes landen, van China tot de Verenigde Staten. Iedere finalist is een afspiegeling van de technologische vooruitgang die creativiteit en efficiëntie in de contentbranche stimuleren.

Dat is de kern van de IBC Innovation Awards: praktische toepassingen van de nieuwste technologie. Dit jaar vertaalt dit zich naar meeslependere content voor kijkers, dankzij nieuwe functies in de aanlevering en ontdekking. Dit helpt makers efficiënter te werken.

“De IBC Innovation Awards zijn uniek, want we oordelen aan de hand van de voordelen die deelnemers hun eindgebruikers bieden”, zei juryvoorzitter Michael Lumley. “Uiteindelijk wordt de prijs niet overhandigd aan het bedrijf dat de nieuwste widgets ontwikkelt, maar aan de omroep of media-onderneming die profiteert van een praktisch samenwerkingsproces voor de ontwikkeling van de beste oplossingen.”

Bubble & Squeak
Sadie Groom