SES en Telkom gaan strategische samenwerking aan, SES-9 voorziet Indonesië van capaciteit

SES and Telkom Form Strategic Partnership to Supply Satellite Capacity for Indonesia Through SES-9 (Credit: SpaceX)

LUXEMBURG--()--SES gaat een nieuwe strategische samenwerking aan met PT Telekomunikasi Indonesia, Tbk (Telkom) aan, het grootste bedrijf in telecommunicatie per satelliet van Indonesië. Telkom voorziet de Indonesische markt van connectiviteit met behulp van capaciteit aan boord van de onlangs gelanceerde kunstmaan SES-9, de nieuwste en grootste satelliet van SES in Oost-Azië.

Krachtens de overeenkomst vermarkten SES en Telkom tezamen de capaciteit van SES-9 in Indonesië, wat klanten uit alle marktsegmenten in het land – zoals video, mobiele technologie, breedband, zeevaart en luchtvaart – de mogelijkheid biedt satellietcapaciteit te benutten. De SES-9 wordt naast SES-7 geplaatst in de baan om de aarde op 108,2 graden oosterlengte. De kunstmaan heeft een speciale zendstraal voor de Indonesische archipel. SES-9 levert krachtige capaciteit die tegemoetkomt aan de groeiende vraag naar connectiviteit in Indonesië.

SES Corporate Communications
Markus Payer