St. Jude Medical kondigt Europese lancering van nieuwste PressureWire Guidewire-technologie voor metingen van vernauwde kransslagader aan

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc., internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn PressureWire X Guidewire een CE-markering heeft gekregen en in Europa is gelanceerd. PressureWire X Guidewire is een systeem voor metingen van de zogeheten fractional flow reserve (FFR). FFR-metingen, die zijn ontwikkeld om de ernst van vernauwingen in de kransslagaders bij patiƫnten met ischemische hartklachten vast te stellen, maken effectievere beoordelingen van coronaire schade (opstoppingen) mogelijk. Dit resulteert in een accurater gestelde diagnose. Het bedrijf stelt zijn nieuwe PressureWire X Guidewire-technologie tentoon op de bijeenkomst EuroPCR 2016, die van 17 tot 20 mei plaatsheeft in Parijs. De Europese lancering van PressureWire X Guidewire behelst ook een uitrol naar doelgroeplanden in de loop van 2016.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347