Ascom lyhentää terveydenhuollon vasteaikoja potilastietojärjestelmiin integroitavan ratkaisun avulla

GÖTEBORG, Ruotsi--()--Terveydenhuollon ICT-ratkaisujen johtava toimittaja Ascom laajentaa Unite Messaging Suite® -ohjelmiston integrointimahdollisuuksia potilastietojärjestelmiin (EHR, Electronic Health Record). Yksi järjestelmien yleisimmin käytössä olevista osista on ADT, jota käytetään potilaiden sisäänkirjausten, kotiutusten ja osastojen välisten siirtojen hallintaan. Nyt hoitohenkilöstö voi saada ilmoitukset näistä tapahtumista.

Monissa sairaaloissa ADT-prosessi on säilynyt suurelta osin muuttumattomana viimeisen vuosikymmenen ajan, mutta Ascom Uniten älykäs integrointi tarjoaa mahdollisuuden sen virtaviivaistamiseen. ADT-prosessiin liittyvät viestit voidaan lähettää suoraan hoitajien mobiililaitteisiin, mikä sujuvoittaa toimintaa. Olipa kyseessä sitten potilaan siirto teho-osastolta tavalliselle osastolle tai sisäänkirjaus diagnostista arviota kuten röntgeniä varten, ilmoitusten lähettäminen henkilöstön puhelimiin parantaa viestintää ja vasteaikoja.

Ascom Wireless Solutionsin General Manager Claes Ödman toteaa: ”ADT-ilmoitusten lähettäminen potilastietojärjestelmään integroitavan ratkaisun avulla on nopea ja helppo tapa parantaa vasteaikoja. Loppujen lopuksi tavoitteena on antaa hoitohenkilöstölle tiedot, joita he tarvitsevat reagoidakseen ripeästi ja tehokkaasti. Ascom Uniten integrointi potilastietojärjestelmien kanssa tarjoaa käyttöön vertaansa vailla olevan järjestelmän, joka sujuvoittaa viestintää, kehittää työnkulkuja ja parantaa hoitoympäristöä.”

Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions on osa Ascom AG:tä. Se perustettiin vuonna 1955 ja tarjoaa toimintakriittisiä terveydenhuollon ICT-ratkaisuja maailmanlaajuisesti. Sairaaloihin, vanhusten ja vammaisten asumispalveluihin sekä toimintakriittistä viestintää painottaviin laitoksiin on asennettu tähän mennessä yli 100 000 Ascomin järjestelmää. Ascom keskittyy erityisesti terveydenhuollon ratkaisujen kehittämiseen.

Magnus Lönnroth
VP, Global Product Line Unite Solutions