Pacific Drilling presenteert eerstekwartaalcijfers 2016

LUXEMBURG--()--Pacific Drilling S.A. heeft vandaag bekendgemaakt dat het in het eerste kwartaal een nettoverlies heeft geleden van 2,5 miljoen dollar, of 0,01 dollar per verwaterd aandeel. In het laatste kwartaal van 2015 bedroeg het nettoverlies 13,6 miljoen dollar, of 0,06 dollar per verwaterd aandeel. In het eerste kwartaal van 2015 bedroeg de nettowinst van het bedrijf 51,7 miljoen dollar, of 0,24 dollar per verwaterd aandeel.

Ceo Chris Beckett zei: “Ondanks de onzekerheid van grondstoffenprijzen en uitdagende omstandigheden binnen de sector, hebben we sterke financiële resultaten neergezet met een record in omzetefficiëntie van 97,7 procent en een EBITDA van 113 miljoen dollar, wat neerkomt op een indrukwekkende EBITDA-marge van 113 miljoen dollar, ondanks dat dit kwartaal slechts vier van onze zeven boorschepen actief waren. We zijn ook verder gegaan met het terugdringen van onze kosten en hebben een sterke focus gehouden op veilige en efficiënte activiteiten voor onze cliënten.”

Pacific Drilling SA
Johannes (John) P. Boots, +352 26 84 57 81