London & Partners: werknemers Londense technologiesector bij best betaalde en meest ervaren IT’ers in Europa

LONDEN--()--IT-programmeurs uit Londen behoren tot de best betaalde en meest ervaren programmeurs ter wereld, staat in een nieuw rapport dat online platform Stack Overflow met promotiebedrijf Londen & Partners schreef.

Uit een analyse van meer dan 56 duizend gebruikers van Stack Overflow blijkt dat ontwikkelaars in Londen gemiddeld 7,8 jaar ervaring hebben. Wereldwijd hebben ontwikkelaars gemiddeld 6,5 jaar ervaring. Daarmee is het gemiddeld aantal jaren ervaring in Londen groter dan in andere Europese technologiehubs, zoals Stockholm, Berlijn en Parijs.

De ontwikkelaars worden aangetrokken door de concurrerende salarissen in de stad. Voor hen ligt het gemiddelde jaarsalaris in Londen op 79,500.97 dollar (55,460 pond). Dat is hoger dan in Dublin, Berlijn en Madrid. Londen loopt daarentegen achter op de Verenigde Staten, waar ontwikkelaars gemiddeld een jaarsalaris van 95,218 dollar (66,400 pond) verdienen.

London & Partners Media & PR Team
Martin Greig