Chugai Pharma Europe presenteert goede onderzoeksresultaten Aplidin

LONDEN--()--Chugai Pharma Europe Ltd. (CPE), een dochteronderneming van Chugai Pharmaceutical Co., Ltd., heeft vandaag de positieve resultaten van het derdefaseonderzoek ADMYRE gepresenteerd. Het door PharmaMar uitgevoerde onderzoek bestaat uit een vergelijking tussen Aplidin® (plitidepsin) in combinatie met dexamethason en een kuur met uitsluitend dexamethason voor de behandeling van patiënten met teruggekeerd of hardnekkig multipel myeloom. Het onderzoek behaalde zijn primaire eindpunt, een statistisch significante verlenging van de progressievrije overleving bij de combinatiekuur in vergelijking met louter dexamethason. Dit maakte PharmaMar op 31 maart bekend.

CPE werkt al lange tijd met toewijding aan therapieën van bloedkanker. Het verkreeg het recht Aplidin te promoten voor de behandeling van multipel myeloom in acht Europese landen (Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België, Nederland, Luxemburg, Ierland en Oostenrijk).

Chugai Pharma France SAS
Nathalie Leroy, +33-1-56-37-05-21