Privacy-onderzoek Syniverse: consumentvertrouwen in mobiele operators en merken daalt

BARCELONA--()--Zorgen bij de consument over het gebruik van persoonlijke gegevens vormen een gevaar voor opkomende bedrijfsmodellen voor mobiel en merkbinding. Meer dan 50 procent van de mensen hebben minder vertrouwen in mobiele operators en merken dan drie jaar geleden. Daarbij verklaart 70 procent deze bedrijven niet te vertrouwen bij het beschermen van privégegevens. Deze inzichten staan in een nieuw onderzoek van Syniverse naar de houding van de consument tegenover mobiele privacy. Syniverse hield de enquête in acht landen.

“Het gebruik van big-data-elementen – zoals demografie, locatie en de interactiegeschiedenis – voor de personalisering van diensten en gerichte aanbiedingen is cruciaal voor opkomende bedrijfsmodellen voor de mobiel en geavanceerde merkstrategieën”, zei Mary Clark, hoofd marketing van Syniverse. “Succes veronderstelt dat consumenten graag persoonlijke data delen in ruil voor verder gepersonaliseerde diensten en relevantere aanbiedingen via de mobiel. Deze aanname is fout. De consument wil dit allerminst. Het onderzoek bevat veel waardevolle en fascinerende datapunten waaruit men veel conclusies kan trekken. Boven alles staat vast dat merken en mobiele operators wat betreft privacy in een lastige positie zitten, die ze op moeten oplossen om te kunnen floreren.”

Syniverse Public Relations
Bobby Eagle, +1-813-637-5050