Nakina akkoord met overname door Nokia

OTTAWA, Ontario--()--Nakina Systems heeft vandaag zijn geplande overname door technologiebedrijf Nokia aangekondigd. De aankoop versterkt Nokia’s portefeuille voor beveiliging met Nakina’s producten en expertise. Deze bekendmaking is de culminatie van een meerjarige samenwerking, waarbij de bedrijven met succes hebben gewerkt aan talrijke klantrelaties. De voorwaarden voor de geplande transactie, die naar verwachting in het eerste kwartaal van 2016 wordt afgerond, zijn niet openbaar gemaakt.

“Toegenomen risico’s voor cyberveiligheid door interne en externe dreigingen vergroten de vraag naar veelomvattende beveiligingsstrategieën”, zei Bhaskar Gorti, president Application and Analytics bij Nokia. “De geplande overname van Nakina versterkt onze leiderspositie en ons vermogen klanten te helpen bij de bescherming van hun belangrijkste bedrijfsonderdelen.”

Nakina Systems
Rob Marson, 613-254-7351