Novaliq begint aan fase 2-onderzoek naar CyclASol tegen keratoconjunctivitis sicca (droge ogen)

HEIDELBERG, Duitsland--()--Novaliq GmbH, een farmaceutisch bedrijf met een baanbrekend platform voor medicijntoediening dat slecht oplosbare medicijnen omvormt tot effectieve oogheelkundige therapieën, is begonnen met het werven van patiënten voor een fase 2-onderzoek ter evaluatie van de veiligheid, effectiviteit en verdraagbaarheid van CyclASol voor de behandeling van matige tot ernstige keratoconjunctivitis sicca (droge ogen). CyclASol is een heldere, conserveringsmiddelvrije oogheelkundige oplossing van ciclosporine in SFA (semi-gefluorideerde alkanen)

Dit fase 2-onderzoek is een gerandomiseerd, dubbelblind en met placebo gecontroleerd onderzoek in meerdere centra, dat is opgezet voor de beoordeling van de veiligheid, effectiviteit en verdraagbaarheid van direct toegediende CyclASol voor de behandeling van matige tot ernstige keratoconjunctivitis sicca. Patiënten worden willekeurig onderverdeeld in vier groepen: twee CyclASol-groepen, een placebogroep en een open-labelgroep die een emulsie met 0,05 procent ciclosporine krijgt. De deelnemers aan het onderzoek dienen tweemaal daags zelf een druppel toe. Na vier maanden, en na vaste tussenpozen, worden ze onderzocht. Het onderzoek vindt plaats op vier locaties in de Verenigde Staten. Het geplande aantal deelnemers is 200.

Bernhard Günther: + 49 6221 502 5911
Managing Director, CEO