SKECHERS maakt voorlopige voorziening in rechtszaak adidas bekend

MANHATTAN BEACH, Calif.--()--SKECHERS USA, Inc., een mondiale leider in schoeisel en het op een na grootste schoenenmerk in de Verenigde Staten, heeft vandaag bekendgemaakt dat adidas een voorlopige voorziening heeft verkregen die Skechers verbiedt twee reeds afgebroken lijnen uit zijn grote omvangrijke schoenencollectie te verkopen. De voorlopige voorziening verbiedt daarnaast het gebruik van de naam ‘Supernova’ voor een derde, reeds onderbroken, kleine schoenenlijn.

“Het gerechtelijke oordeel is voorlopig, niet definitief”, zei Michael Greenberg, president van Skechers. “Het gaat bovendien om drie kleine en in commercieel opzicht onbelangrijke Skechers-stijlen, die al zijn onderbroken, dus verstoort dit onze activiteiten en verkoop op geen enkele manier. Hoewel dit vanuit commercieel oogpunt een non-issue is, zijn we teleurgesteld in het oordeel van de rechter. We zijn voornemens in beroep te gaan, zodat onze ontwerpers vrij zijn om algemene elementen, die al geruime tijd onderdeel zijn van het publieke domein, te kunnen gebruiken.”

Skechers USA, Inc.
Jennifer Clay, 310-937-1326