STAR EnviroTech wint federale patentzaak tegen Redline Detection

STAR EnviroTech, Inc. has won the final U.S. patent challenge by competitor Redline Detection, LLC. as the US Federal Circuit Court of Appeals has fully upheld STAR's "nitrogen smoke" patent. STAR EnviroTech's Diagnostic Smoke(R) automotive leak detection technology is approved/mandated by every major automaker (OEM) and used by leading automotive aftermarket equipment makers worldwide. (Photo: Business Wire)

HUNTINGTON BEACH, Calif.--()--STAR EnviroTech, leider in Diagnostic Smoke, heeft een geschil met concurrent Redline Detection LLC voor het Amerikaanse federale hof van beroep gewonnen. In een 33 pagina’s tellende lezing van precedenten stelde het hof vast dat het patent van STAR op ‘stikstofrook’ standhoudt. Deze technologie wordt door iedere grote autofabrikant gebruikt.

Eerder werd STAR in het gelijk gesteld inzake drie andere pogingen van Redline Detection STAR-technologieën voor veilige emissiecontroles af te pakken: twee herbeoordelingen van patentprocedures en een proces inter partes voor een driekoppige jury van de Amerikaanse Patent Trial and Appeal Board (PTAB). Redline Detection betwistte ook tevergeefs twee verfpatenten van STAR.

PRNewsBureau
Phil Sasso, +1 847-250-7445