Ascom Myco smarttelefon for helsesektoren har fullført Mobilelrons tester for Android-kompatibilitet.

OSLO, Norge--()--Ascom Myco, en av verdens første smarttelefoner som er spesialbygd for helsesektoren, har fullført Android selvtestprogrammet til MobileIron. Det betyr at Ascom Myco støtter Googles standard API-er (Application Program Interfaces) som brukes av den ledende leverandøren innen mobilsikkerhet, MobileIron (NASDAQ: MOBL).

«Disse testene understreker hvor hensiktsmessig Ascom Myco er i helsesektoren», sier Henrik Sandberg, Alliances Manager hos Ascom Wireless Solutions. «Blant annet viser det at IT-ansvarlige og administratorer kan styre en gruppe Ascom Myco smarttelefoner sentralt på et bestemt sykehus eller annen virksomhet.» Hvis for eksempel en Ascom Myco-telefon som er styrt av MobileIron skulle forsvinne, kan administratoren fjernstyre at alle data i telefonen slettes.

Andre viktige funksjoner som aktiveres av API-ene inkluderer låsing av telefoner, GPS-posisjonering, ekstern installasjon av en Root Certification Authority og fjernstyrt implementering av sikkerhetspolicyer.

«Disse og andre funksjoner gir IKT-administratorer i helsesektoren de fjernstyrte, sentraliserte verktøyene de trenger for å beskytte pasientinformasjon», sier Sandberg. Ascom Myco er utviklet for å dele pasientinformasjon og sørge for at informasjonen er sikret.

«Ascom Mycos fullførte test illustrerer en økende bruk av mobile enheter i flere bransjer», sier Jeff Ratzlaff, Vice President, Business Development, MobileIron. «Det som er spesielt spennende med Ascom Myco, er det spesifikke fokuset på helsesektoren. Ascom Myco kjører ikke bare på det åpne Android-systemet som kan støtte en rekke programmer for helsesektoren, men den er også kompatibel med API-ene vi bruker for å levere virksomhetssikkerhet.

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions ble grunnlagt i 1955 som en divisjon av Ascom AG, og leverer virksomhetskritiske IKT-løsningen til den globale helsesektoren. I dag er mer enn 100 000 systemer installert på sykehus, i eldreomsorgen og andre områder hvor virksomhetskritisk kommunikasjonen er avgjørende. Fremfor alt vil vi gjøre en forskjell innen helsesektoren.

Om MobileIron

MobileIron danner et sikkerhetsmessig grunnlag for virksomheter rundt om i verden som ønsker å gå over til en mer Mobile First virksomhet. For mer informasjon, besøk www.mobileiron.com

Ansvarsfraskrivelse

Kompatibilitetutsagnet ovenfor baseres på informasjon rapportert av produsenter av Android-telefoner som har utført testene med MobileIrons produkter eller tjenester. MobileIron kan ikke garantere at enhetene vil være kompatible med MobileIrons produkter eller tjenester. Kundene bør også være klar over at selv om en enhet er kompatibel med en versjon av MobileIrons produkter eller tjenester, er enheten ikke nødvendigvis kompatibel med tidligere eller fremtidig versjoner av samme MobileIron-produktet eller tjeneste.

Ascom
Henrik Sandberg
Alliances Manager, Ascom, Sverige
Telefon: +46 31 55 94 03
E-post: henrik.sandberg@ascom.com
MobileIron
Clarissa Horowitz
Telefon: +1 415 608 6825
E-post: clarissa@mobileiron.com

Release Summary

Ascom Myco healthcare smartphone successfully completes MobileIron tests for Android compatibility.

Ascom
Henrik Sandberg