Brief van Elliot aan andere aandeelhouders Bank of East Asia

Shareholdings source information: HKEx website and filings; BEA annual reports and share register; Bloomberg and other market intelligence databases. (Graphic: Business Wire)

HONG KONG--()--Elliot heeft vandaag de bijgevoegde brief gepubliceerd, die is gericht aan andere aandeelhouders van de Bank of East Asia, Limited (BEA). Elliot, dat zeven procent van alle aandelen van de BEA bezit, vindt dat het bestuur van de bank zich moet richten op wezenlijke waarde voor aandeelhouders, door middel van een veilingproces, waarmee het de omvang van een verkoop van de BEA voor een gepaste prijs verkent.

Aandeelhouders lijden lange tijd onder de ingegraven positie van het bestuur van de BEA, dat het bedrijf wanordelijk heeft bestuurd, waardoor de onderliggende financiƫn en activiteiten zwak presteren, wat slecht is voor de baten van onafhankelijke minderheidsaandeelhouders.

Newgate Communications
Richard Barton, +852-9301-2056