Onderzoek bevestigt dat Axium System van St. Jude Medical zorgt voor blijvende pijnvermindering bij CRPS is superieur is ten opzichte van gangbare ruggenmergstimulering

ST. PAUL, Minn. & LAS VEGAS--()--St. Jude Medical, Inc. (NYSE:STJ), internationaal producent van medische apparatuur, heeft gegevens van het ACCURATE-onderzoek gepresenteerd. De langetermijngegevens bevestigen dat stimulering van de ruggenmergszenuwknoop met het Axium™ Neurostimulator System blijvende pijnvermindering oplevert voor mensen met een complex regionaal pijnsyndroom (CRPS) of perifere causalgia. Het Axium Neurostimulator System is bovendien superieur ten opzichte van standaardstimulering van de ruggenmerg. Daarnaast zeiden patiënten die stimulering van de ruggenmergszenuwknoop kregen dat hun behandeling gerichter was en dat ze minder paresthesie ervoeren in vergelijking met gangbare, tonische ruggenmergstimulering. Paresthesie is een tintelend gevoel dat vaak voorkomt bij een standaardbehandeling met ruggenmergstimulering.

De resultaten zijn gepresenteerd in een plenaire sessie van de negentiende jaarlijkse bijeenkomst van de North American Neuromodulation Society (NANS) in Las Vegas. De gegevens bevestigen het primaire eindpunt dat eerder werd gepresenteerd op de vergadering van de International Neuromodulation Society (INS), die in juni 2015 plaatshad.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347