XPRIZE van 7 miljoen voor nieuwe oceaanverkenningstechnologie gelanceerd

$7 Million Shell Ocean Discovery XPRIZE Seeks to Usher in a New Era of Ocean Exploration (Graphic: Business Wire)

SAN FRANCISCO--()--Peter H. Diamandis heeft een nieuwe XPRIZE voor oceaanverkenningen aangekondigd. De bestuursvoorzitter en ceo van XPRIZE kondigde de Shell Ocean Discovery XPRIZE ter waarde van 7 miljoen dollar aan in zijn toespraak voor de American Geophysical Union Fall Meeting in San Francisco. De driejarige wedstrijd daagt deelnemers uit technologie voor snelle en onbemande oceaanverkenningen te ontwikkelen. De National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) heeft als onderdeel van de wedstrijd een bonus van 1 miljoen dollar ingesteld voor teams die kunnen aantonen dat hun technologie een specifiek object kan ‘besnuffelen’, oftewel biologische en chemische signalen kan opvangen. David Schewitz, vicepresident geofysica voor Shell in Noord- en Zuid-Amerika, en Richard Spinrad, hoofd wetenschap van NOAA, vergezelden Diamandis op het podium bij de lancering van de nieuwe wedstrijd.

XPRIZE
Jackie Wei, 310-741-4918