Nieuwe data tonen superioriteit Burst-stimulatie St. Jude Medical ten opzichte van tonische ruggenmergstimulatie aan bij bestrijding chronische pijn

ST. PAUL, Minn. & LAS VEGAS--()--St. Jude Medical, Inc., internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat het SUNBURST-onderzoek bewijst dat Burst-stimulering van St. Jude Medical superieur is bij de verzachting van chronische pijn ten opzichte van traditionele, tonische ruggenmergstimulering. Uit het onderzoek blijkt ook dat patiƫnten een voorkeur hadden voor Burst-stimulatie. Daarnaast wijst het onderzoek uit dat een grote meerderheid van de patiƫnten een vermindering van paresthesia ervoer, of geen paresthesia voelde. Paresthesia is een tintelend gevoel dat ontstaat bij een standaardbehandeling met ruggenmergstimulering.

Het prospectieve, gerandomiseerde en in meerdere centra uitgevoerde SUNBURST-onderzoek is opgezet om Amerikaanse goedkeuring te krijgen voor Burst-stimulatie van St. Jude Medical. De resultaten zijn vandaag gepresenteerd in een plenaire sessie van de jaarlijkse bijeenkomst van de North American Neuromodulation Society (NANS) in Las Vegas.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347