Landsvirkjun stelt Japanse ECA-financiering voor geothermische centrale veilig

REYKJAVIK, IJsland--()--Landsvirkjun heeft een ECA-kredietakkoord getekend met betrekking tot een leveringscontract voor geothermische turbines van 45 megawatt. De turbines komen van Fuji Electric en zijn bestemd voor de geothermische elektriciteitscentrale Theistareykir, die volgens planning in 2017 actief is.

De Japan Bank for International Cooperation (JBIC) verschafte een afnemerskrediet van 34 miljoen dollar tegen een vastgelegde rente. Citibank Japan Ltd., Bank of Yokohama en de tak van Commerzbank AG in Tokyo co-financierden het project met een krediet van 34 miljoen dollar tegen fluctuerende rente. Daarmee komt de totale financiering neer op 68 miljoen dollar. Nippon Export and Investment Insurance zorgt voor een verzekering.

Landsvirkjun
Rafnar Larusson, +354 515 9000