ARIAD kondigt derdefaseonderzoek ponatinib vs. nilotinib bij tweedelijns behandeling chronische myeloïde leukemie aan

CAMBRIDGE, Mass. & LAUSANNE, Zwitserland--()--ARIAD Pharmaceuticals, Inc. heeft vandaag het begin van onderzoek naar Iclusig (ponatinib) voor de tweedelijnsbehandeling van chronische myeloïde leukemie in de chronische fase aangekondigd. Het gerandomiseerde derdefaseonderzoek OPTIC-2L (Optimizing Ponatinib Treatment In CML, Second Line) is opgezet om de effectiviteit en veiligheid van ponatinib, toegediend in twee doses, te vergelijken met nilotinib bij de behandeling die resistent zijn voor de eerstelijnsbehandeling met imatinib. Het primaire eindpunt voor OPTIC-2L, dat nu openstaat voor patiëntinschrijvingen, is een grote moleculaire reactie van 12 maanden. Naar verwachting schrijven 600 patiënten zich in bij medische instellingen in Europa, Azië, Latijns-Amerika en Canada.

ARIAD Pharmaceuticals, Inc.
For Investors