St. Jude Medical krijgt CE-markering voor voorwaardelijke etikettering van Quadra Assura CRT-D bij MRI-scans – betere diagnostiek voor hartpatiënten

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc. (NYSE:STJ), internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat het een CE-markering heeft gekregen voor de voorwaardelijke etikettering voor zijn Quadra Assura™ Cardiac Resynchronization Therapy Defibrillator (CRT-D) in een omgeving met magnetic resonance (MR). De Quadra Assura CRT-D en Quadra Assura MP CRT-D met MultiPoint Pacing zijn nu goedgekeurd voor gebruik in combinatie met MRI-scansystemen tot een kracht van 1,5 Tesla (meeteenheid voor de kracht van een magnetisch veld).

“De Quadra Assura CRT-D MRI geeft patiënten de mogelijkheid een MRI-scan te ondergaan terwijl ze worden ondersteund en gecontroleerd door een pacingtechnologie met vier polen”, zei Giovanni Forleo, electrofysiologist van het academisch ziekenhuis Tor Vergata in Rome. “Het aanbod van technologie die samengaat met MRI zonder risicovolle beslissingen over zorg is extreem belangrijk. Dit is wederom een belangrijk hulpmiddel voor de behandeling van patiënten met hartfalen.”

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347