SureScan x1000 voor detectie explosieven krijgt ECAC EDS Standard 3

SureScan x1000 Multi-Energy Stationary Gantry CT EDS. TSA Certified and ECAC EDS Standard 3 (Photo: Business Wire)

ENDICOTT, N.Y.--()--SureScan Corporation, een opkomende leider in geavanceerde technologie voor de beveiligingsbranche, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn systeem voor controle van ingecheckte bagage x1000 het keurmerk European Civil Aviation Conference’s (ECAC) Explosive Detection System (EDS) Standard 3 heeft gekregen. De x1000 van SureScan is de eerste stationaire CT EDS die een TSA-certificaat kreeg, maar nu heeft het systeem ook de ECAC EDS Standard 3.

“We hebben een systeem ontwikkeld dat de tand des tijds zal doorstaan en in vergelijking met andere systemen op vliegvelden veel goedkoper is in zijn onderhoud”, zei LeeAnn Levesque, bestuursvoorzitter van SureScan. “Het verwerven van ECAC EDS Standard 3 maakt van x1000 het meest volledige systeem voor vliegvelden en hun belanghebbenden, die daarmee jaarlijks aanzienlijk kunnen besparen.”

SureScan Corporation
Susan Cooper, +1-973-830-6798