Replicor presenteert nieuwe tussentijdse resultaten van onderzoek naar REP 2139-Ca tegen chronische co-infectie HBV/HDV

NEW YORK--()--Replicor Inc., een niet-beursgenoteerd biofarmaceutisch bedrijf dat zoekt naar een medicijn tegen hepatitis-B en een gelijktijdige infectie met hepatitis-b (HBV) en hepatitis-delta (HDV), onthult nieuwe tussentijdse gegevens van het de veiligheids- en effectiviteitsonderzoek REP 301 (BCT02233075) op de bijeenkomst van de American Association for the Study of Liver Disease (AASLD), die van 13 tot 17 november plaatsheeft in San Francisco. De nieuwe gegevens worden volgens planning gepresenteerd op zondag 15 november in de Parallel Session 4: Hepatitis B: Novel Treatments and Treatment Targets.

REP 301 onderzoekt de veiligheid en effectiviteit van een monotherapie met REP 2139-Ca, gevolgd door een gecombineerde behandeling met het gepegyleerde interferon alpha-2a bij blanke patiƫnten met een chronische co-infectie van HBC en HDV. Tussentijdse gegevens van de monotherapiefase toonden aan dat REP 2139-Ca getolereerd werd tot een snelle en gelijktijdige multi-logreductie van zowel HBsAg als HDV-RNA. Veel patiƫnten hadden na vijftien weken geen waarneembare HBSaG of HDV-RNA meer.

Media:
Alexandra Peterson, 212-508-9709