ERYTECH: twee artikelen over ERY-ASP/GRASPA gepubliceerd

LYON, France--()--ERYTECH, het Franse biofarmaceutische bedrijf dat innovatieve behandelingen van acute leukemie en andere kankersoorten door middel van ‘uithongering’ ontwikkelt, kondigt aan dat twee door vakgenoten beoordeelde manuscripten over de resultaten van ERY-ASP/GRASPA zijn gepubliceerd.

Het eerste artikel A Phase 2 study of L-asparaginase encapsulated in erythrocytes in elderly patients with Philadelphia chromosome negative acute lymphoblastic leukemia: the GRASPALL/GRAALL-SA2-2008 study, dat de American Journal of Hematology in september publiceerde, beschrijft de resultaten van een tweedefaseonderzoek met toenemende dosering naar de veiligheid en effectiviteit van GRASPA bij dertig patiënten van 55 jaar of ouder met Philadelphia-negatieve acute lymfatische leukemie (ALL). Het onderzoek wijst uit dat de toevoeging van GRASPA aan een standaard chemokuur, met name in doses van 100 IU/kg, doenbaar is voor oudere patiënten en niet overmatig toxisch is.

ERYTECH
Gil Beyen