Ascoms integrasjon med Honeywells programvare for strekkodeskanning skaper robuste, pålitelige smarttelefon-applikasjoner for bruk i helsesektoren.

En ny app til smarttelefonen Ascom Myco™ gir sikkerhet, nøyaktighet og hurtighet, samt økt produktivitet og optimaliserte rutiner.

GÖTEBORG, Sverige--()--Ved å kombinere Honeywells ledende strekkodeprogram med kamerafunksjonen til Ascom Myco™ (My companion), har Ascom laget en app for strekkodeskanning. Den kan forbedre rutiner og øke produktiviteten på sykehus og i andre helsemiljøer.

Den nye appen bruker kamerafunksjonen i smarttelefonen Ascom Myco for å lese av strekkoder på pasientenes armbånd, journaler, rom- og dørskilt, medisiner og instrumenter, og oppdaterer pasientinformasjonen automatisk via sykehusets nettverk. Denne tilleggsfunksjonen er nå tilgjengelig for våre Ascom Myco-kunder. Den kan potensielt eliminere feil fra håndskrevne notater, redusere tid på pasientrunder og automatisere diagramtolking ved hjelp av direkte oppdateringer på stedet.

«Ved å utnytte Honeywells robuste strekkode-programvare og integrere den sømløst med vår enhet, har vi fått et verktøy som raskt og nøyaktig kan lese alle strekkoder, også på bøyde overflater som f.eks. håndleddet eller en strekkode som er våt eller skadet», sier Jonas Anselmby, Global Product Manager for Ascom Myco-smarttelefon. «Appen kan også lese gjennom glass, noe som ikke er mulig med en vanlig laserbasert strekkodeskanner.»

I motsetning til nedlastbare strekkode-apper fra ulike nettmarkedsplasser som bare gjenkjenner noen få strekkodetyper, i hovedsak de som brukes i detaljhandelen, kan Ascoms app lese alle 1D og 2D strekkoder som brukes i helsesektoren.

«Å skanne strekkoder i helsesektoren blir stadig mer utbredt for å øke kvaliteten i pasientjournaler og for å spare tid», sier Joseph Roders, Senior Product Marketing Manager – OEM Software, Honeywell Sensing and Productivity Solutions. «Robusthet og nøyaktighet ved avlesing av strekkoder, er to av de viktigste aspektene Honeywell tilbyr.»

Honeywell Sensing and Productivity Solutions har markedets bredeste produktportefølje for automatisk identifisering og datainnsamling. Produktene benyttes i detaljhandelen, helsesektoren, hos distribusjonssentre, ved direkte butikkleveranser og andre felttjenester samt hos logistikk- og transportselskaper som vil optimalisere driften og forbedre kundeservicen.

«Sammenlignet med apper du kan laste ned fra en nettbutikk, leverer Ascom en app som er mye raskere og mer nøyaktig ved skanning. Den opprettholder nettverkssikkerheten og fungerer uten å forstyrre telefonens kritiske funksjoner som varslinger og alarmer. Dette kunne ikke vært oppnådd uten en nøye integrasjon av programvaren og enheten», sier Anselmby.

For mer informasjon, se http://www.ascom.com/no

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) er markedets ledende leverandør av trådløse kommunikasjonsløsninger til sykehussektoren, eldreomsorg, hjemmebasert omsorg, industri, kriminalomsorg, kjøpesenter og hoteller. På verdensbasis er det installert over 100 000 systemer. Ascom Wireless Solutions tilbyr et bredt utvalg av løsninger for tale og profesjonell meldingshåndtering som optimaliserer kundenes virksomhetskritiske prosesser. Løsningene er basert på alarmsendere, personsøkere, GSM og trådløs IP-telefoni som enkelt integreres i virksomhetenes eksisterende systemer. Ascom Wireless Solutions har datterselskaper i 11 land og totalt 1 200 medarbeidere. Firmaet ble grunnlagt i Göteborg i 1955 og er en del av Ascom Group som er børsnotert på Swiss Stock Exchange (ASCN:SIX).

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby
Telefon: +46 703 79 20 76
E-post: jonas.anselmby@ascom.se

Release Summary

Ascom integrates Honeywell’s barcode scanning software decoder to create robust, reliable smartphone application for clinical use.

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby