Ascom hyödyntää uudessa kliiniseen käyttöön tarkoitetussa älypuhelinsovelluksessaan Honeywellin viivakoodin dekoodausohjelmaa

Ascom Mycon™ uusi digitaalisen terveydenhuollon työkalu on turvallinen, tarkka ja nopea. Se myös parantaa henkilökunnan tuottavuutta ja tehostaa rutiineja.

GÖTEBORG, Ruotsi--()--Ascom on yhdistänyt Honeywellin ensiluokkaisen yritystason viivakoodin dekoodausohjelman terveydenhuollon tarpeisiin suunnitellun Ascom Mycon™ nopeaan ja luotettavaan kameraan ja luonut viivakoodinlukusovelluksen, joka on suunniteltu tehostamaan rutiineja ja parantamaan tuottavuutta toimintakriittisissä sairaalaympäristöissä ja kliinisissä ympäristöissä.

Uusi digitaalisen terveydenhuollon sovellus käyttää Ascom Mycon kameraa viivakoodien lukemiseen potilaiden rannekkeista, kansioista, huone- ja ovikylteistä, lääkkeistä ja laitteista. Lisäksi se päivittää potilastiedot automaattisesti suljetun sairaalaverkon kautta. Sovellus on nyt kaikkien Ascom Myco -älypuhelinjärjestelmää käyttävien asiakkaiden saatavilla. Sen avulla voidaan päästä eroon mahdollisista virheistä, jotka ovat johtuneet käsin kirjoitetuista lapuista, vähentää potilaskierrosten kestoa ja automatisoida hoitotietojen kirjaaminen.

”Hyödyntämällä Honeywellin luotettavaa viivakoodin tunnistusohjelmaa ja integroimalla sen saumattomasti laitteeseemme olemme luoneet kliinisen työkalun, jonka avulla voidaan lukea nopeasti ja tarkasti viivakoodeja myös kaltevilta pinnoilta, kuten ranteesta. Jopa märät, tahriintuneet tai vahingoittuneet koodit voidaan lukea”, kertoo Jonas Anselmby, Ascom Mycon globaali tuotepäällikkö. ”Ohjelma tunnistaa viivakoodin jopa lasin läpi. Esimerkiksi tavalliset lasertekniikkaa käyttävät viivakoodinlukijat eivät pysty siihen.”

Toisin kuin mobiilisovelluskaupoista ladattavat viivakoodinlukusovellukset, jotka tunnistavat vain muutaman (yleensä vähittäismyyntikäytössä olevan) viivakoodityypin, Ascomin sovellus tunnistaa kaikki 1D- ja 2D-viivakoodit, joita käytetään terveydenhuollon alalla. Lisäksi sovelluksen nopeus ja tarkkuus on hiottu huippuunsa Ascom Mycon kameran ja laitteiston avulla.

”Viivakoodien käyttäminen terveydenhuollon ympäristöissä on yleistymässä, sillä se parantaa potilastietojen tarkkuutta ja säästää aikaa”, sanoo Joseph Rogers, tuotemarkkinoinnin johtaja (OEM Software ja Honeywell Sensing and Productivity Solutions). ”Honeywellin teknologian kaksi tärkeintä etua ovat viivakoodien lukemisen luotettavuus ja tarkkuus.”

Honeywell Sensing and Productivity Solutions tarjoaa toimintaa tehostavia ja asiakaspalvelua parantavia tiedonkeruulaitteita vähittäismyynnin, terveydenhuollon, jakelukeskusten, suoratoimittajien, kenttähenkilöstön sekä kuljetus- ja logistiikkayritysten tarpeisiin. Sillä on myös laajin tuotevalikoima koko automaattisen tunnistuksen ja tiedonkeruun alalla.

”Mobiilisovelluskaupoista ladattaviin sovelluksiin verrattuna Ascomin kehittämä sovellus on nopeampi, sen skannaustarkkuus on parempi, se ylläpitää verkon turvallisuutta eikä se häiritse puhelimen tärkeitä toimintoja, kuten hälytyksiä. Tämä ei olisi mahdollista ilman ohjelmiston huolellista integrointia laitteeseen”, Anselmby toteaa.

Lisätietoa saat sivustosta www.ascom.com/ws

TIETOA ASCOM WIRELESS SOLUTIONSISTA

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) on johtava innovatiivisten viestintäratkaisujen toimittaja. Ratkaisumme integroivat älykkään työnkulun osaksi muun muassa sairaaloiden, vanhustenhoidon ja itsenäisen asumisen toimintaa sekä muuta liiketoimintaa, jossa toimintakriittinen viestintä on tärkeässä osassa. Maailmanlaajuisesti järjestelmiä on asennettu jo noin 100 000 kappaletta. Ascom tarjoaa laajan valikoiman ammattilaisten viestintäratkaisuja ja luo tuotteidensa avulla lisäarvoa tukemalla ja optimoimalla asiakkaiden toimintakriittisiä prosesseja. Ratkaisut perustuvat puhelin-, VoWiFi-, IP-DECT-, hoitajakutsu- ja hakulaitetekniikoihin,jotka integroidaan älykkäällä tavalla Ascom Unite-ratkaisun avulla organisaation olemassa oleviin järjestelmiin. Yhtiöllä on maailmanlaajuisesti 1 200 työntekijää ja tytäryhtiöitä 13 maassa. Ascom Wireless Solutions perustettiin vuonna 1955 Göteborgissa Ruotsissa. Se on osa Ascom Groupia, joka on listattu Sveitsin pörssiin.

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby
Puhelin: +46 703 79 20 76
Sähköposti: jonas.Anselmby@ascom.se

Release Summary

Ascom integrates Honeywell’s barcode scanning software decoder to create robust, reliable smartphone application for clinical use.

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby