Ascoms integration med Honeywells stregkodelæsersoftware giver en robust smartphone-applikation til klinisk brug

Ny app til Ascom Myco™-smartphone leverer sikkerhed, præcision og hastighed og optimerer samtidig personalets effektivitet og arbejdsgange.

GÖTEBORG, Sverige--()--Ved at kombinere Honeywells stregkodelæsersoftware med kamerafunktionen i Ascom Myco™-smartphone til sundhedssektoren har Ascom skabt en stregkodelæser-app, som kan forbedre rutinerne og øge effektiviteten på hospitaler og klinikker.

Den nye app anvender kameraet i Ascom Myco-smartphonen til at aflæse stregkoder på patienters armbånd, diagrammer, stue-/dørskilte, medicin og medicinsk udstyr og opdaterer automatisk patientjournalen via hospitalets netværk. Nu kan vores kunder, der bruger Ascom Myco-smartphones, tilkøbe denne funktion. Den kan potentielt eliminere fejl, som skyldes håndskrevne noter, reducere den tid, det tager at gå stuegang, og automatisere diagramtolkning takket være opdateringer på stedet.

“Ved at integrere Honeywells robuste stregkodelæsersoftware i vores enhed har vi skabt et klinisk værktøj, der hurtigt og præcist kan aflæse enhver stregkode, selv på en buet overflade (fx et håndled), eller en stregkode, som er våd, udtværet eller beskadiget”, udtalte Jonas Anselmby, som er Global Product Manager for Ascom Myco-smartphone. “Den kan sågar aflæse gennem glas, hvilket for eksempel ikke er muligt med en typisk stregkodelæser med laser.”

I modsætning til stregkodelæser-apps, der kan downloades fra onlinebutikker, og som kun genkender nogle få specifikke stregkodetyper med fokus på detailhandel, kan Ascoms app aflæse alle 1D- og 2D-stregkoder, der anvendes i sundhedssektoren.

“Det bliver mere og mere udbredt, at man scanner stregkoder i sundhedssektoren for at øge kvaliteten i patientjournaler og for at spare tid”, udtalte Joseph Rogers, som er Senior Product Marketing Manager – OEM Software hos Honeywell Sensing and Productivity Solutions. “Robusthed og præcision ved aflæsning af stregkoder er de to afgørende aspekter, som Honeywells teknologi leverer.”

Honeywell Sensing and Productivity Solutions råder over den bredeste produktportefølje inden for automatisk identificering og dataindsamling og tilbyder dataindsamlingsløsninger til detailhandelen, sundhedssektoren, distributionscentraler, mobilt servicepersonale samt transport- og logistikfirmaer, der ønsker at optimere driften og forbedre deres kundeservice.

“Sammenlignet med de apps, man kan downloade fra en onlinebutik, leverer Ascom en applikation, som scanner langt hurtigere og mere præcist, opretholder netværkssikkerheden og fungerer uden at interferere med kritiske aspekter af telefonen såsom notifikationer og alarmer, hvilket ikke ville have været muligt uden en nøje integration af software og enhed”, udtalte Anselmby.

For mere information, klik ind på www.ascom.dk

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) er verdens førende leverandør af trådløse kommunikationsløsninger til hospitalssektoren, ældreplejen, hjemmeplejen, industri, sikrede institutioner, detailhandel og hoteldrift. Der er på verdensplan installeret mere end 100.000 systemer. Ascom Wireless Solutions tilbyder et bredt udvalg at voice- og professionelle messaging løsninger, der optimerer kundernes forretningskritiske processer. Løsningerne er baseret på alarmsendere, personsøgere, GSM og trådløs IP-telefoni, der nemt integreres i virksomhedernes eksisterende systemer. Ascom Wireless Solutions har datterselskaber i 13 lande og 1.200 medarbejdere på verdensplan. Firmaet blev grundlagt i Göteborg i 1955 og er en del af Ascom Group, som er børsnoteret på Swiss Stock Exchange (ASCN:SIX).

Ascom Danmark A/S
Rune Roed Schøler
E-mail: rune.roedscholer@ascom.dk

Release Summary

Ascom integrates Honeywell’s barcode scanning software decoder to create robust, reliable smartphone application for clinical use.

Ascom Danmark A/S
Rune Roed Schøler