Ascom ontwerpt een robuuste, betrouwbare smartphone-applicatie voor klinisch gebruik dankzij de integratie van scansoftware voor streepjescodes van Honeywell.

Deze nieuwe digitale tool voor Ascom Myco™ smartphone biedt veiligheid, nauwkeurigheid en snelheid, bevordert de productiviteit van medewerkers en optimaliseert de dagelijkse werkzaamheden in de gezondheidszorg.

GOTHENBURG, Zweden--()--Door de eersteklas software van Honeywell voor het scannen van streepjescodes te combineren met een snelle en betrouwbare beeldweergave op de speciaal ontworpen Ascom Myco™ (My companion) smartphone voor de gezondheidszorg, heeft Ascom een scanapplicatie voor streepjescodes in handen die de dagelijkse werkzaamheden en productiviteit in missie-kritische ziekenhuizen en klinieken optimaliseert.

De nieuwe digitale klinische applicatie maakt gebruik van de Ascom Myco smartphone-camera voor het inlezen van streepjescodes op polsbandjes van patiënten, statussen, kamer-/deurbordjes, medicatie en andere instrumenten. Patiëntgegevens worden automatisch bijgewerkt in het beveiligde ziekenhuisnetwerk. Met deze applicatie die nu wereldwijd optioneel beschikbaar is voor klanten van de Ascom Myco smartphone, kunnen fouten door handgeschreven notities voorkomen worden, is er minder tijd nodig om klinische rondes te lopen en worden statusfuncties automatisch bijgewerkt met on-the-spot updates.

“Dankzij Honeywell’s robuste software voor het inlezen van streepjescodes en de mogelijkheden om gegevens naadloos aan te sluiten op onze apparatuur, hebben wij een klinische tool ontwikkeld die nauwkeurig en snel elk type streepjescode kan scannen, zelfs op een gebogen oppervlak (zoals een pols) of een natte, vuile of beschadigde code,” aldus Jonas Anselmby, Global Product Manager voor Ascom Myco Smartphone. “Zelfs een code afgeschermd door glas kan gelezen worden. Dit is niet mogelijk met de gebruikelijke laserscanner voor streepjescodes.”

Scanapplicaties die te downloaden zijn in online stores kunnen slechts een aantal specifieke soorten streepjescodes inlezen die hoofdzakelijk bedoeld zijn voor de detailhandel. De Ascom-applicatie kan alle 1D en 2D-streepjescodes scannen die gebruikt worden in de gezondheidszorg en is speciaal ontworpen voor snelheid en nauwkeurigheid in combinatie met de Ascom Myco ingebouwde camera en hardware.

“Het scannen van streepjescodes komt steeds vaker voor in de gezondheidszorg om de nauwkeurigheid van patiëntgegevens te verbeteren en tijd te besparen,” aldus Joseph Rogers, Senior Product Marketing Manager – OEM Software, Honeywell Sensing and Productivity Solutions. “Robuustheid en accuraatheid zijn bij het inlezen van streepjescodes twee essentiële aspecten die de technologie van Honeywell biedt.”

Honeywell Sensing and Productivity Solutions heeft het grootste productassortiment binnen de branche voor automatische identificatie- en gegevensverzameling. Het bedrijf biedt hardware voor het verzamelen van gegevens voor de detailhandel, de gezondheidszorg, distributiecentra, rechtstreekse leveringen uit winkels, buitendienst en vervoers- en logistiekbedrijven. Hiermee kunnen werkzaamheden sneller uitgevoerd worden en service aan klanten verbeterd worden.

“Vergeleken met de applicaties die gedownload kunnen worden in een online store, is de applicatie van Ascom veel sneller en nauwkeuriger in het scannen, het bewaken van de veiligheid van het netwerk en het werken zonder de essentiële functie van de telefoon te beïnvloeden, zoals meldingen of alarmsignalen. Dit kan niet worden bereikt zonder de zorgvuldige integratie tussen software en toestel,” zegt Anselmby.

Ga voor meer informatie naar www.ascom.com/ws

OVER ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) is een toonaangevende aanbieder van innovatieve communicatiesystemen die geïntegreerde intelligente werkstromen bieden voor ziekenhuizen, ouderenzorg, zelfstandig wonen, en andere sectoren waar missiekritische communicatie essentieel is. Wereldwijd zijn ongeveer 100.000 systemen geïnstalleerd. De onderneming biedt een breed scala van spraak- en professionele berichtensystemen aan met toegevoegde waarde voor de klanten, doordat ze hun missiekritische communicatieprocessen ondersteunen en optimaliseren. Deze oplossingen zijn gebaseerd op mobiele telefonie, VoWiFi, IP-DECT, Nurse call en Paging-technologieën, die via Ascom Unite op een intelligente manier in bestaande systemen van bedrijven worden geïntegreerd. De onderneming heeft vestigingen in 13 landen en heeft wereldwijd 1.200 medewerkers in dienst. Het in 1955 opgerichte en in Göteborg, Zweden gevestigde Ascom Wireless Solutions is onderdeel van de Ascom Group, die genoteerd is aan de Swiss Stock Exchange (ASCN: SIX).

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby
Telefoon: +46 703 79 20 76
E-mail: jonas.Anselmby@ascom.se

Release Summary

Ascom integrates Honeywell’s barcode scanning software decoder to create robust, reliable smartphone application for clinical use.

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby