Ascoms integration med Honeywells programvara för streckkodsläsning ger en robust smartphone applikation för användning inom hälso- och sjukvården

Ny app till Ascom Myco™ smartphone ger säkerhet, precision och snabbare processer och ökar samtidigt personalens effektivitet och arbetsflöde.

GÖTEBORG, Sverige--()--Genom att kombinera Honeywells programvara för streckkodläsning med kamerafunktionen i Ascom Myco™ smartphone till sjukvårdssektorn, har Ascom skapat en app för streckkodsläsning som kan förbättra rutiner och öka effektiviteten inom sjukhus- och vårdmiljöer.

Den nya applikationen använder kameran i Ascom Myco för att läsa streckkoder från bl.a. patientens armband, diagram, rum/dörrskyltar, mediciner och medicinsk utrustning och uppdaterar automatiskt patientjournalerna via sjukhusets nätverk. Applikationen, som nu finns tillgänglig för kunder som använder Ascom Myco smartphone, eliminerar misstag som sker vid handskrivna anteckningar, minskar tiden för sjukhusrundor och automatiserar registreringen med uppdateringar i realtid.

"Genom att integrera Honeywells robusta programvara för streckkodsläsning och integrera den med vår enhet har vi gjort det möjligt att snabbt och exakt läsa alla typer av streckkoder. Det gäller även streckkoder som finns på krökta ytor (som t.ex. en handled) eller en kod som är våt, suddig eller skadad", berättar Jonas Anselmby, Global Product Manager för Ascom Myco Smartphone. "Den kan även läsa igenom glas vilket inte vanliga streckkodsläsare kan.”

Till skillnad från nedladdningsbara streckkods appar, som bara känner igen vissa streckkoder, kan Ascoms app läsa både 1D- och 2D-streckkoder som används inom sjukvården.

"Att skanna streckkoder i sjukvården blir allt vanligare för att öka kvaliteten i patientjournaler och spara tid", berättar Joseph Rogers, Senior Product Marketing Manager – OEM Software, Honeywell Sensing and Productivity Solutions. "Stabilitet och noggrannhet vid läsning av streckkoderna är två viktiga fördelar med Honeywells teknik."

Honeywell Sensing har den bredaste produktportföljen för automatisk identifiering och datainsamling och erbjuder lösningar för datainsamling till bland annat detaljhandeln, distributionscentraler, butiker samt transport och logistikföretag så att de kan förbättra sin verksamhet och förbättra kundservicen.

"Jämfört med de appar som går att ladda ner från Internet så är Ascoms app snabbare och mer exakt, säkrare och fungerar utan att störa viktiga funktioner som aviseringar eller larm, något som inte går att åstadkomma utan perfekt integration av programvara och enhet", avslutar Jonas Anselmby.

Mer information finns på www.ascom.com/ws

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) är en ledande leverantör av trådlösa kommunikationslösningar för företag inom branscher som sjukvård, industrin, kriminalvården, äldreomsorgen, detaljhandel och hotell. Över 100 000 system har installerats i storföretag över hela världen. Ascom Wireless Solutions erbjuder ett brett utbud av tal- och professionella meddelandelösningar som skapar värde för kunderna genom att stödja och optimera deras uppdragskritiska processer. Lösningarna är baserade på larmsändare, personsökare, GSM och trådlös IP-telefoni som enkelt kan integreras i verksamheternas befintliga system. Företaget har dotterbolag i 13 länder och 1 200 anställda över hela världen. Företaget grundades 1955, har sitt huvudkontor i Göteborg och ingår i Ascomkoncernen som är noterat på den Schweiziska börsen (ASCN:SIX)

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby
Phone:070 -379 20 76
E-post: jonas.Anselmby@ascom.se

Release Summary

Ascom integrates Honeywell’s barcode scanning software decoder to create robust, reliable smartphone application for clinical use.

Ascom Wireless Solutions
Jonas Anselmby