H.I.G. rondt verkoop 7S Group aan ManpowerGroup af

HAMBURG, Duitsland--()--H.I.G. Europe, de Europese tak van private-equityfirma H.I.G. Capital, heeft vandaag bekendgemaakt dat het de verkoop van de 7S Group aan ManpowerGroup heeft afgerond. 7S Group verleent HR-gerichte diensten en biedt in die hoedanigheid volledige oplossingen voor tijdelijke arbeidsplekken, business support en carrièregerichte diensten. 7S Group vormt een aanvulling op het portfolio van ManpowerGroup, dat zodoende de op twee na grootste aanbieder van personeelsdiensten van Duitsland wordt. 7S had in 2014 een omzet van meer dan 310 miljoen euro. De voorwaarden voor de overname zijn niet bekendgemaakt.

H.I.G. verwierf in 2010 een minderheidsaandeel in 7S en hielp het bedrijf door middel van kapitaalverstrekking en groeimaatregelen uitgroeien tot een veelzijdige HR-dienstverlener. “In de afgelopen vijf jaar hebben we nauw samengewerkt met het bestuur van 7s aan consolidatie op de markt. In deze periode versterkte 7S door meer dan tien overnames zijn kernactiviteiten”, zei Wolfgang Biedermann, algemeen directeur van Europe Hamburg.

H.I.G. European Capital Partners GmbH
Wolfgang Biedermann, +49 40 41 33 06 100