Fashion One lanceert ‘s werelds eerste Ultra HD-kanaal, Fashion One 4K, uitgezonden door SES

NEW YORK & LUXEMBURG--()--SES S.A. en het New Yorkse mode- en entertainmentkanaal Fashion One Television LLC hebben ‘s werelds eerste mondiale Ultra HD-kanaal gelanceerd: Fashion One 4K. SES zendt de programma’s van dit gratis te ontvangen kanaal uit via zijn satellieten uit in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Europa.

Fashion One 4K, dat op 1 september het levenslicht zag, heeft technisch gezien een bereik van 100 miljoen huishoudens in Noord-Amerika, via SES’ platform voor UHD aan boord van de SES-3-satelliet, en een bereik van 23 miljoen huishoudens via de NSS-806-satelliet. Het kanaal bereikt in Europa, waar het Fashion 4K heet, ruim 116 miljoen huishoudens via SES’ satellieten op 19,2 graden oosterlengte. Dochteronderneming SES Platform Services verzorgt de 4k-uitzendingen en distributiediensten aan de grond.

SES
Markus Payer