Delticom AG/rengas-online.com: Varaudu ensimmäisiin pakkasiin…

Valmiina talveen – talvirenkaiden hankkiminen on järkevää

Winter tyres and winter complete wheels do not only look good on your car, but also provide optimum safety for you and your family during winter time. Photo: DOTZ/Delticom AG, Hanover (Photo: Business Wire)

HANOVER, Saksa--()--Vuodesta toiseen jää pääsee yllättämään tuhannet autoilijat. Eilisen lämpötila oli vielä leuto, mutta yöpakkasen myötä tiet muuttuivat nopeasti liukkaiksi jään tai jopa pienen lumimäärän takia. Jos et halua antaa talvisten olosuhteiden yllättää, varaudu etukäteen – vaihtamalla talvirenkaisiin. Talvirenkaat tarjoavat hyvän pidon teillä jopa vaikeissa talviolosuhteissa. "Jopa alle seitsemän asteen ulkolämpötilassa talvirenkailla on parempi pito kuin kesärenkailla. Näin ollen renkaat tulisi vaihtaa riittävän aikaisin", Thierry Delesalle renkaiden suurimmasta verkkokaupasta suosittelee.

Tarkista talvirenkaat huolella

Talvirenkaat on tarkistettava huolella ennen vaihtamista. Autoilija voi vaihtaa renkaat itse tai jättää sen rengasliikkeen tehtäväksi. Jos renkaiden pinta on huokoinen, jos niissä on halkeamia tai muita näkyviä vaurioita tai ne ovat kuluneet, renkaat on vaihdettava uusiin. "Talvirenkaiden ajoturvallisuus toteutuu täysimääräisenä vain, jos niiden urasyvyys on riittävä. Turvallisuusasiantuntijat suosittelevat vähintään 4 millimetriä", jatkaa Thierry Delesalle. Jos renkaittesi urasyvyys alkaa lähestyä tätä rajaa, ne tulee vaihtaa ennen talvea.

Vaikka kaikissa pohjoismaisissa liikennemääräyksissä ei ole yhdenmukaisesti säädetty, että talvirenkaiden käyttö olisi pakollista kaikkina aikoina talvella, oman ja perheesi turvallisuuden takia niiden käyttö on suositeltavaa.

Selkeyttä talvirenkaiden valikoimaan

Mitkä talvirenkaat sopivat omaan autooni? Monet autoilijat pohtivat tätä kysymystä kylmän vuodenajan alkaessa. Kuinka hyvin eri rengasmallit pitävät talvisilla teillä, kuinka äänekkäät ja miellyttävät ne ovat käytössä? Vastauksen näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat muiden autoilijoiden tekemistä kertomuksista ja arvioista, jotka ovat näkyvillä esimerkiksi www.rengastesti.com. Arviot on järjestetty valmistajan mukaisesti, jolloin voit luoda niihin pikaisen yleissilmäyksen ja kertoa myös omista kokemuksistasi verkossa testikertomuksen muodossa. Pohjoismaisista verkkokaupoista voit ostaa kaikkia merkkejä (mm. Nokia), jotka on suunniteltu pohjoisen olosuhteisiin: tavalliset talvirenkaat, kitkarenkaat ja nastarenkaat.

Delticomin verkkokaupat Pohjoismaissa: www.rengas-online.com, www.daekonline.dk, www.dekkonline.com, www.dackonline.se

For all those you want to save: a discount promotion of 3% on tyres and complete wheels is offered until 06.09.15 with the code: BsVM81AyaW

Tyre Tests:

Finland: www.rengastesti.com