Zweeds koninklijk technologie-instituut KTH kiest voor InfiniBand van Mellanox

SUNNYVALE, Calif. & YOKNEAM, Israël--()--Mellanox® Technologies, Ltd., een toonaangevende aanbieder van hoogwaardige koppelingssystemen voor datacenters en opslagsystemen, heeft vandaag bekendgemaakt dat het Zweedse koninklijke instituut voor technologie (KTH) zijn oplossingen met EDR 100Gb/s InfiniBand heeft geselecteerd voor het PDC Center, dat werkt met krachtige computersystemen. Mellanox’ robuuste en flexibele systemen zorgen voor snellere tussenkoppelingen, verminderde latency en intelligente versnellingen, wat de efficiëntie maximaliseert. Dit stelt het PDC Center in staat prestaties van wereldformaat te leveren op gebied van geavanceerde modellen van klimaatverandering, onderzoek naar hersenfuncties en metingen van interactie tussen proteïnes en medicijnen. De ingebruikname van EDR InfiniBand-technologie door PDC Center is de jongste van een reeks implementaties van dit hoogwaardige koppelingssysteem. De TOP500 Supercomputers List van juni illustreerde het toegenomen gebruik InfiniBand al eerder. Uit de lijst bleek dat meer dan de helft van de vijfhonderd grootste supercomputers draait op InfiniBand.

Mellanox Technologies, Ltd.
Press/Media Contact