Unilabs rapporteert tweedekwartaalcijfers 2015

GENĂˆVE--()--Unilabs, een van de grootste Europese dienstverleners op gebied van klinische testen en diagnostische weergave, heeft vandaag bekendgemaakt dat het opnieuw is gegroeid. In het kwartaal dat eindigde op 30 juni 2015 genereerde het bedrijf een omzet van 172,1 miljoen euro, tegen 153,5 miljoen in het tweede kwartaal van 2014. De kwartaalcijfers laten een omzetgroei van 7,1 procent zien, waardoor de EBITDA ten opzichte van het tweede kwartaal in 2014 met 25,6 procent groeide. Dit is het vierde kwartaal op rij waarin Unilabs omzet en EBITDA ziet groeien en kosten bespaart.

Andere belangrijke punten zijn:

- De overname van een nieuw laboratorium in Frankrijk is voltooid - Institut D'Histo Cyto Pathologie (IHCP), met hoofdzetel in Bordeaux en een jaarlijkse omzet van 6 miljoen euro.

- Unilabs gaat door met het afstoten van zijn Russische bedrijfsonderdelen en richt zich op zijn kernmarkten in West-Europa en ontwikkeling in Peru en het Midden-Oosten.

- Unilabs is akkoord over een nieuwe overname in het vierde kwartaal, van gelijkaardige omvang als IHCP.

For further information or to arrange an interview with Unilabs CEO Jos Lamers and/or CFO Karl-Erik Clausen please contact:
Sarah Newman
Clark Health Communications
T: +44 (0)203 574 4768
M: +44 (0)7860 929 266
E: unilabs@clarkhealthcomms.com
Further investor relations information is available by registering at www.unilabs.com/investors

Sarah Newman
Clark Health Communications