Westinghouse verdubbelt levensduur O-ring van kernreactorkoelpomp

PITTSBURGH--()--Westinghouse Electric Company heeft een zijn nieuwe Compound D – O-ring met langere levensduur voor de afdichting van Westinghouse’ reactorkoelpompen (RCP’s) geïntroduceerd. De Compound D O-ring benut baanbrekende materiaaltechnologie die is getest en goedgekeurd voor een verdubbeling van de levensduur van O-ringen, van zes tot twaalf jaar in geval van normale omstandigheden. De Compound D O-ring is dit najaar wereldwijd verkrijgbaar.

Een verdubbeling van de levensduur van de RCP-afdichtingsring biedt klanten uit de kernenergiesector meer flexibiliteit in het plannen van onderhoud aan de reactorkoelpomp. Energiebedrijven hoeven dankzij dit product niet langer iedere zes jaar de O-ring van hun RCP’s te vervangen. Een vermindering van de vereiste onderhoudswerkzaamheden verkleint de blootstelling van personeel aan aan rem, speelt werknemers vrij voor andere onderhoudsactiviteiten en bespaart kosten.

Westinghouse Communications
Sheila Holt, 412-374-6379