Introductie van Yahoo Livetext - Een nieuwe manier om te communiceren

Een app voor live videoberichten via sms, zonder geluid, voor iPhone en Android

Introducing Yahoo Livetext - A New Way to Connect. A live video texting app, without audio, for iPhone and Android. (Photo: Business Wire)

SUNNYVALE, Californië (VS)--()--Yahoo! Inc. (NASDAQ:YHOO) heeft vandaag Yahoo Livetext aangekondigd, een nieuwe app om live één op één video's te versturen via sms op iPhone- en Android-telefoons. Yahoo Livetext combineert het gemak van sms'en met de directheid van live video, maar dan zonder geluid, zodat het in elke situatie bruikbaar is.

"Elke verandering van platform leidt tot nieuwe vormen van communicatie, door ons verlangen om via nieuwe en betere manieren met anderen te communiceren", zegt Adam Cahan, Senior Vice President of Video, Design and Emerging Products. "We wilden een nieuwe manier van communiceren ontwerpen, waarin het gemak van sms'en samensmelt met de emotie en directheid van live video, met als resultaat een spontane en echte ervaring."

Yahoo Livetext is een nieuwe manier om met elkaar contact te houden: het is niet-storend, snel en realtime, maar ook vergankelijk, net als een echt gesprek. Door echte gezichtsuitdrukkingen, zoals een scheef glimlachje of een zucht met opgeslagen ogen, zijn afkortingen als LOL overbodig om de betekenis van een sms over te brengen, omdat uw reacties midden in het gesprek in realtime zichtbaar zijn.

We zijn bezig met de wereldwijde introductie van Yahoo Livetext, te beginnen in Hongkong, Taiwan en Ierland. Yahoo Livetext zal vanaf morgen (30 juli) in vijf nieuwe landen beschikbaar zijn in de App Store en op Google Play: de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Duitsland en Frankrijk.

Over Yahoo

Yahoo's voornaamste doel is het informeren, verbinden en vermaken van onze gebruikers. We creëren persoonlijke ervaringen voor onze gebruikers en zorgen er zo voor dat mensen verbonden blijven met wat voor hen het belangrijkste is, via verschillende apparaten en over de hele wereld. Dit heeft grote waarde voor adverteerders, omdat wij ze kunnen verbinden met het publiek dat aan de grondslag ligt van hun bedrijf. Yahoo is gevestigd in Sunnyvale, Californië, en heeft kantoren in heel Amerika, Azië (APAC), Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Ga voor meer informatie naar onze perskamer op (pressroom.yahoo.net) of lees ons bedrijfsblog (yahoo.tumblr.com).

Yahoo PR Contact
Ana Braskamp, 408-718-4493