MPEG LA: oproep om patenten voor MPEG-DASH-licentie

DENVER--()--Wereldwijd leider in patentlicenties MPEG LA vraagt naar patenten die essentieel zijn voor zijn standaarden van Dynamic Adaptive Streaming over HTTP (DASH). MPEG wil daarmee de markt efficiënt toegang bieden tot deze belangrijke technologie. DASH, dat momenteel wordt gebruikt in platforms voor contentlevering, verzorgt audo- en videostreams die zich aan omstandigheden aanpassen voor een ononderbroken kijk- en luisterervaring.

“Het gebruik van DASH-technologie is dermate toegenomen dat de markt zou profiteren van de beschikbaarheid van een wereldwijde patentgroep, zonder uitsluitingen en zonder onderling onderscheid”, zei bestuursvoorzitter van MPEG LA Larry Horn. “We roepen daarom alle bezitters van patent op deel te nemen.”

MPEG LA, LLC
Tom O’Reilly, 303-200-1710