De Bank of America Corporation heeft een 8-K formulier ingediend

CHARLOTTE, N.C.--()--De Bank of America Company (de “onderneming”) heeft vandaag aan haar aandeelhouders bekend gemaakt dat zij op 23 juli 2015 een actueel verslag via het 8-K formulier heeft ingediend bij de U.S. Securities and Exchange Commission (“SEC”) waarin enkele wijzigingen van het managementteam worden aangekondigd.

Chief Financial Officer Bruce Thompson heeft besloten om na 5½ jaar zijn functie als Chief Risk Officer en Chief Financial Officer neer te leggen.

Global Human Resources Executive Andrea Smith zal een nieuw gecreëerde functie aannemen als Chief Administratief Officer.

Vicevoorzitter David Darnell heeft besloten in het vierde kwartaal, na meer dan 35 dienstjaren, met pensioen te gaan.

Paul Donofrio, die sinds 1999 bij de Bank of America werkzaam is en 25 jaar ervaring heeft binnen de wereldwijde corporate en investeringsbanken, zal vanaf 1 augustus CFO worden.

Sheri Bronstein zal Smith vervangen als Global Human Resources Executive, en zal deel gaan uitmaken van het managmentteam en verslag uitbrengen aan Chief Executive Officer Brian Moynihan.

Darnell die op dit moment de leiding heeft over Global Wealth and Investment Management (“GWIM”), is van plan om in het vierde kwartaal van dit jaar met pensioen te gaan. Zodra Darnells pensioen van kracht gaat en nadat de werkzaamheden voor de 2015 CCAR-inzending voltooid zijn, zal Terry Laughlin de verantwoordelijkheden als leider van GWIM op zich nemen en een vicevoorzitter benoemen.

In aanvulling op de wijzigingen voor het management, zoals hierboven weergegeven, kondigde Moynihan ook aan dat drie senior kaderleden nieuwe titels zullen ontvangen, in lijn met de ontwikkeling van hun verantwoordelijkheden.

• Anne Finucane is benoemd tot vicevoorzitter en zal in haar functie als Global Chief Strategy and Marketing Officer van het bedrijf werkzaam blijven.
  • Cathy Bessant blijft hoofd van de bedrijfsgebieden voor technologieën en operations. De functie heeft als nieuwe aanduiding Chief Operations and Technology Officer en is met onmiddellijke ingang van kracht.
  • Gary Lynch blijft dienen als Global General Counsel en is benoemd tot vicevoorzitter.

De Bank of America Corporation stelt alle SEC-deponeringen beschikbaar via haar website: http://investor.bankofamerica.com/phoenix.zhtml?c=71595&p=irol-irhome.

De SEC onderhoudt een website met rapporten, opdrachtverklaringen en andere informatie betreffende uitgevende instellingen die elektronisch documenten bij de SEC deponeren. Deze materialen kunnen elektronisch worden verkregen via de website van SEC op http://www.sec.gov. Een kopie van het document zal ook beschikbaar zijn op de website van het National Storage Mechanism op: http://www.morningstar.co.uk/uk/NSM.

Bank of America
Michael Pressman, Assistant General Counsel