Andersen Tax & Legal starten in Latijns-Amerika

SAN FRANCISCO--()--Andersen Global is verheugd om haar uitbreiding naar Latijns-Amerika te kunnen aankondigen met de toevoeging van de zeer gerespecteerde bedrijven NOVINT, Capin, Ibañez & Asociados en Montes, Hernández, López y Del Castillo, accounting- en advocatenkantoren in Mexico.

“Latijns-Amerika is de volgende belangrijke stap in de groei van ons bedrijf en Mexico zal het middelpunt van onze uitbreiding zijn,” aldus Mark Vorsatz, CEO van Andersen Tax. “Mexico is een zeer strategische toevoeging en zal naar verwachting een robuuste aanwezigheid zijn in de gehele regio.”

Deze bedrijven zijn in Mexico bekend onder de naam Andersen Tax & Legal. De advocaten en accountants in de bedrijven die hierboven vermeld staan en die tot Andersen Tax & Legal toetreden, zullen de eerste zijn in de Anderson Global-familie om die naam aan te nemen. Andersen Tax & Legal zal vestigingen hebben in Mexico City, Guadalajara en Monterrey en verwacht dat nog voor het einde van het jaar, enkele andere locaties hieraan zullen worden toegevoegd.

Meer dan 100 professionals op het gebied van accounting en juridisch aangelegenheden zullen, als onderdeel van Andersen Tax & Legal in Mexico, toetreden tot Andersen Global, waaronder zes accountants en zeven advocaten die als partners diepgaande belastingkennis binnen vele dienstverlenende gebieden kunnen bieden, waaronder op het gebied van internationale belastingen, verrekenprijzen, vennootschapsbelasting en de buitenlandse handel. De juridisch afdeling staat bekend om de uitgebreide juridische kennis op het gebied van de belastingwetgeving en procesvoering, belastingplanning, fusies en overnames, internationale transacties, kapitaalmarkten en complexe financiële instrumenten, bestuursrecht, commerciële en civiel rechterlijke procesvoering, regelgeving inzake vermogensbeheer, financiële recht en arbeidsrecht. Gil Andrés Lara Morales, CPA, en advocaat Pablo Miguel Ibañez Mariel zullen leiding geven aan de Mexicaanse Andersen Tax & Legal.

“We zijn uitermate verheugd om tot Andersen Global toe te treden en opnieuw contact te leggen met voormalige collega's waarmee we bij Arthur Andersen hebben samengewerkt,” uitte Gil Andrés Lara Morales. “De behoeften van onze klanten zijn steeds internationaler geworden en onze integratie met Andersen Global zal ervoor zorgen dat zij de allerbeste dienstverlening ter wereld zullen ontvangen.”

“De introductie van juridische diensten in Latijns-Amerika is een ongelooflijke mogelijkheid voor onze klanten, ons bedrijf en onze mensen,” aldus Pablo M. Ibañez Mariel. “De toetreding tot Andersen Global is een aanvulling op onze bestaande juridische diensten en door ons gedeelde verleden bij Arthur Andersen zijn onze kernwaarden en inzet voor klantenservice volledig op elkaar afgestemd.”

Met de extra vestigingen in Mexico City, Guadalajara en Monterrey, heeft Andersen Global nu 37 internationale locaties en wereldwijd ongeveer 1.100 deskundigen in dienst. Andersen Global is in 2013 door Andersen Tax in de Verenigde Staten opgericht. Andersen Tax was voorheen bekend als WTAS voordat deze naam in september 2014 werd veranderd na het verwerven van de rechten op de naam Andersen.

Andersen Tax
Shereen A. Terrero, 213-593-2307