GSMA: telecomoperators blij met goedkeuring Algemene verordening gegevensbescherming door Raad Justitie en Binnenlandse Zaken

BRUSSELS--()--De GSMA en ETNO zijn blij met de algemene aanpak die de De Raad Justitie en Binnenlandse Zaken (JBZ) heeft goedgekeurd met zicht op aanname van de Algemene verordening gegevensbescherming aan het einde van dit jaar. Bescherming van gegevens is fundamenteel voor vertrouwen en de bevordering van het gebruik van nieuwe digitale diensten door burgers van Europa.

De GSMA en ETNO steunen de horizontale benadering van de Algemene verordening gegevensbescherming, die de creatie van een gelijk speelveld voor alle spelers bevordert, ongeacht hun branche of geografische locatie. Het is belangrijk dat consumenten in staat zijn te profiteren van consistente privacystandaarden, waarbij het niet uitmaakt welke technologie├źn, infrastructuur, bedrijfsmodellen en datastromen worden gebruikt.

For the GSMA
Jeroen Rigole (Brussels)