HighRes Biosolutions kondigt partnerschap aan met Axel Johnson

WOBURN, Mass.--()--HighRes Biosolutions (“HighRes”), een toonaangevende fabrikant in geautomatiseerde laboratoriumsystemen en apparatuur, kondigde vandaag aan dat het een meerderheidsaandeel van het bedrijf heeft verkocht aan Axel Johnson, Inc., een particuliere onderneming in eigendom van de Stockholmse familie Johnson, in Zweden.

Het partnerschap tussen beide ondernemingen heeft als doel Highres de financiële kracht en middelen te verschaffen ter ondersteuning van de sterke ontwikkeling die het bedrijf doormaakt onder leiding van zijn oprichter Louis Guarracina, en het huidige managementteam.

"Wij vinden deze kans om partner te worden van een dergelijke grote organisatie als Axel Johnson, uiterst opwindend,” zei Louis Guarracina, CEO van HighRes Biosolutions. “Dit partnerschap stelt HighRes in staat een agressievere houding aan te nemen om de productontwikkeling te versnellen, wat zal leiden tot veel nieuwe toonaangevende producten in de sector. HighRes verwacht zijn omzet te verdubbelen ten opzichte van vorig jaar, en we staan op het punt om de meest fascinerende innovatieve producten in onze geschiedenis te introduceren. Ons managementteam blijft intact, en onze afdelingen verkoop- en ondersteuning worden uitgebreid zodat in de komende maanden een groter marktsegment kan worden bereikt."

“Onze missie is om bedrijven op te bouwen voor het genereren van attractieve inkomsten uit langetermijninvesteringen, en die daarbij een belangrijke sociale bijdrage leveren aan de gemeenschap waarin we leven en werken," aldus Michael Milligan, president en CEO van Axel Johnson, Inc. “De systemen en producten die worden ontwikkeld door HighRes helpen vooraanstaande farmaceutische bedrijven en academische onderzoekscentra bij hun inspanningen nieuwe geneesmiddelen te ontdekken, innovatie therapieën te creëren voor patiënten en de gezondheid en het welzijn van de volgende generaties te verbeteren. Wij zijn heel bij dat HighRes zich bij de Axel Johnson-familie voegt en we verheugen ons erop met Lou en zijn team samen te werken. Onze gedeelde langetermijnvisie voor het bedrijf kan op deze manier worden waargemaakt.”

Over HighRes Biosolutions

HighRes Biosolutions, Inc. (www.highresbio.com) is leider in het ontwerp en bouw van vernieuwende robotsystemen en laboratoria-apparatuur die worden ingezet in farmaceutische, biotechnische en academische onderzoekslaboratoria. HighRes ondersteunt wetenschappers bij het versnellen van onderzoek op het gebied van het ontwikkelen van geneesmiddelen, genotypering met een hoge doorvoer, siRNA-screening, sequentiëring van monsterpreparaten van de volgende generatie, gegevensbank voor biowetenschappen, moleculaire diagnose, etc. HighRes biedt uiterst flexibele, uitbreidbare en geïntegreerde modulesystemen en apparatuur voor laboratoriumtafels die op eenvoudige wijze kunnen worden geconfigureerd (en opnieuw geconfigureerd) voor snelgroeiende dynamische laboratoria.

Over Axel Johnson

Axel Johnson Inc. (www.axeljohnson.com) heeft zijn hoofdkantoor in New York City en biedt een zakelijke infrastructuur voor diverse toonaangevende bedrijven. AJI is een in 1920 opgerichte particuliere investeringsonderneming in eigendom van de Stockholmse familie Johnson, in Zweden. Axel Johnson Inc. verwerft en investeert in bedrijven om deze te exploiteren, met als doel langetermijnwaarde op te bouwen. Sommige ondernemingen in de portefeuille van Axel Johnson Inc. maken al ruim 40 jaar deel uit van de groep.

HighRes Biosolutions
Louis Guarracina, 781-932-1912