ICF International ontvangt ISO 9001-certificering

ICF toont toewijding tot kwaliteitsbeheer in Europa en Azië

BRUSSEL EN LONDEN--()--ICF International (NASDAQ:ICFI) heeft onlangs nieuwe certificering ontvangen van de International Organization for Standardization (ISO) voor ISO 9001: 2008 Kwaliteitsmanagementsystemen. Certificeringen werden toegekend aan de Europese en Aziatische divisies van ICF, met inbegrip van ICF Mostra, onderdeel van ICF International, gevestigd in Brussel, België.

ISO 9001: 2008 vereist dat elke entiteit van ICF regelmatig zijn systemen en processen beoordeelt en verbetert, belangrijke bedrijfsprocedures documenteert, communiceert met en training biedt aan personeel met betrekking tot de volledige cyclus van het contract, van business development en het opstarten van een project tot het afsluiten ervan, toeziet op de naleving van wettelijke en regulatieve vereisten, en zich inzet voor verbetering van de tevredenheid van klanten voor middel van effectieve toepassing van het kwaliteitsmanagementsysteem.

“Klanten in de openbare en particuliere sector vragen steeds vaker om ISO 9001-certificering in diverse stadia van ontwikkeling,” aldus Paul Harris, senior vice president van ICF International en division lead voor Europees beleid. “Het verkrijgen van deze internationaal erkende certificering is een bewijs van de toewijding van ICF tot kwaliteit en consistente dienstverlening, en tot het streven naar tevreden klanten door voortdurende verbetering.”

“De ISO 9001-certificering versterkt onze leidende positie op het gebied van strategische communicatie en onderstreept onze inzet tot het leveren van producten en diensten die voldoen aan de verwachtingen van onze cliënten, of deze zelfs overtreffen,” aldus Patrick Vastenaekels, managing director van ICF Mostra.

Over ICF International

ICF International (NASDAQ:ICFI) levert professionele diensten en technologische oplossingen die een gunstige uitwerking hebben op gebieden die cruciaal zijn voor de toekomst van de wereld. ICF beheerst de taal van verandering, zij het gedreven door marktontwikkelingen, technologie of beleid. Reeds sinds 1969 koppelen we onze passie voor ons werk aan grondige kennis van de branche, om de belangrijkste uitdagingen van onze cliënten te overwinnen. We werken samen met cliënten van over de hele wereld—door adviseren, uitvoeren en innoveren—om hen te helpen bij het definiëren en bereiken van succes. Onze ruim 5000 medewerkers zijn overheids- en commerciële cliënten van dienst vanuit meer dan 70 kantoren wereldwijd. De website van ICF is www.icfi.com.

Waarschuwing met betrekking tot op de toekomst gerichte verklaringen

Verklaringen die geen historische feiten zijn en gepaard gaan met bekende en onbekende risico's en onzekerheden zijn 'toekomstgerichte verklaringen' zoals gedefinieerd in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Dergelijke verklaringen kunnen betrekking hebben op de huidige verwachtingen van ICF over toekomstige resultaten, plannen, activiteiten en vooruitzichten, en gaan gepaard met bepaalde risico's, waaronder risico's die zijn gerelateerd aan een bedrijfstak die overeenkomsten met de overheid sluit; onze specifieke bedrijfsactiviteiten, met inbegrip van onze afhankelijkheid van contracten met Amerikaanse overheidsinstellingen; en ons vermogen om met succes bedrijven over te nemen en te integreren. Deze en andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat onze werkelijke resultaten kunnen afwijken van die vermeld in de op de toekomst gerichte verklaringen zijn opgenomen in de paragraaf 'Risicofactoren' van de deponeringen van ICF bij de SEC. De toekomstgerichte verklaringen die hierin zijn opgenomen gelden uitsluitende op de datum van publicatie, en wij wijzen specifiek alle verplichtingen af om deze verklaringen in de toekomst te herzien.

ICF International
Steve Anderson, +1-703-934-3847