Cytox tekent onderzoeksovereenkomst met partnerorganisaties AIBL

OXFORD, England--()--Cytox Ltd., een innovatieve ontwikkelaar van proeven voor risicoanalyse en het voorspellen van dementie, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met twee toonaangevende Australische organisaties voor onderzoek naar neurodegeneratieve ziekten: het Cooperative Research Centre for Mental Health (CRCMH) en de Edith Cowan University (ECU). Beide organisaties zijn partner van het grootscheepse Australische onderzoek Imaging, Biomarker & Lifestyle (AIBL). Het CRCMH voert onderzoek uit naar de vroege signalering en behandeling van neurodegeneratieve ziekten, psychoses en stemmingsstoornissen. ECU leidt het geneticaprogramma van AIBL. Wetenschappers onderzoeken voor AIBL welke biomarkers, cognitieve eigenschappen en levensstijlfactoren beslissend zijn voor de ontwikkeling van symptomatische Alzheimer. De samenwerkingsovereenkomst volgt op beurs die Innovate UK onlangs uitreikte aan Cytox, Birmingham University en UCL.

Release Summary

Cytox, a developer of assays for risk assessment and prediction of dementia, has entered into a collaborative research arrangement with leading Australian neurodegenerative disease organisations.