SpiderCloud Wireless realiseert slimme business services met 's werelds best schaalbare 'small cell'-systeem

Edge- en cloud computing maken Smart Building en Unified Communications Managed Services mogelijk voor zakelijke klanten

SAN JOSE, Calif.--()--SpiderCloud Wireless, Inc., de leidende aanbieder van schaalbare small cell-Enterprise Radio Access Networks (E-RAN) aan mobiele exploitanten, zal samenwerking op het gebied van Enterprise Services demonstreren tijdens de jaarlijkse Small Cells World Summit die plaatsvindt van 9-11 juni te Londen, VK.

SpiderCloud en Cisco lichten hun samenwerking op het gebied van Unified Communications en Smart Building Services uit op de Small Cells World Summit. Een controller op het terrein, inclusief een servicesmodule, kan managed cloud- en toepassingsdiensten inschakelen, zoals handhaving van veiligheidsbeleid op basis van locatie en context en UC-diensten op een schaalbaar small cell-systeem.

"Bedrijven erkennen het strategische belang van mobiele communicatie als hulpmiddel voor bedrijfsflexibiliteit en -efficiëntie, maar eenvoudige dekking binnen gebouwen en capaciteitsaanpassingen volstaan vaak niet," aldus Ken Rehbehn, hoofdanalist van 451 Research Mobility Team. "Door mobiele small cell-diensten binnen gebouwen uit te breiden met flexibele mobiele edge computing-capaciteit, hebben bedrijven een machtig hulpmiddel om hun Smart Building en Unified Communications-toepassingen optimaal te benutten."

Tijdens de Small Cells World Summit zullen SpiderCloud en partners dit demonstreren:

• Het systeem wordt naast het bereiken van schaalbare dekking en capaciteit, een serviceplatform voor UC- en smart building-diensten, en levert analyses voor operationeel inzicht of het te gelde maken van klantervaringen. Met de Services Node kan het IMSI-apparaat worden gekoppeld aan de actieve directory van de onderneming voor authenticatie en meldingen uitzenden binnen het LAN waarin de controller wordt ingezet.
  • Smart building-operations kunnen met behulp van mobiele apparaten efficiëntieverbetering van zoneverwarming of airconditioning bewerkstelligen door het aantal mobiele apparaten en hun locatie binnen het gebouw of op de campus te monitoren.
  • De Services Node kan de toegangsveiligheid van het gebouw verbeteren door mobiele apparaten als secundaire identificatie en verificatie te gebruiken naast toegangskaarten. Het small cell-systeem kan ook locatie- en contextbewuste diensten inschakelen en meldingen versturen aan alle mobiele apparaten binnen het gebouw die zijn verbonden met het LAN.
  • Compliance-diensten kunnen worden ingeschakeld met beleidsfiltering met behulp van de Services Node en small cells, waarbij de SN mobiel LAN-netwerktoegang identificeert en blokkeert tot websites die niet aan de vereisten voldoen.
  • De Services Node kan netwerkveiligheid verbeteren door schadelijke pakketten te blokkeren die zijn gestuurd vanaf een mobiel apparaat binnen het LAN, en een apparaat beschermen tegen schadelijke pakketten die door een server over het internet zijn verstuurd.

Cisco en SpiderCloud hebben eerder dit jaar een strategische samenwerking aangekondigd die Cisco in staat stelde om het aandeel van SpiderCloud in small cells door te verkopen onder de USC 8000 Series-merknaam. De Cisco USC 8000 Series-toegangspunten zijn beschikbaar als zelfstandige eenheden, of als plug-inmodules voor de geïnstalleerde basis van Cisco Aironet 3600/3700 wifi-toegangspunten die gebruik maken van de SpiderCloud-technologie. USC 8000 is beschikbaar van Cisco en zijn distributiepartners.

Het schaalbare small cell-systeem van SpiderCloud biedt real-time coördinatie en gedistribueerde SON-capaciteit tot 100 dual-band 3G+4G- of 4G+4G-toegangspunten (tot 200 capaciteitssectoren), genoeg om betrouwbare beheerde diensten te bieden aan gebouwen en kantoren tot 1,5 miljoen vierkante voet.

De schaalbare small cell-systemen en -technologieën van SpiderCloud Wireless worden onder andere ingezet door América Móvil/Telcel, Avea, Verizon, Vodafone VK en Nederland, en Warid Telecom.

Maak kennis met SpiderCloud Wireless tijdens de volgende evenementen:

• Small Cells World Summit, 9-11 juni te Londen, VK
    • Het Small Cell Forum (smallcellforum.org) heeft SpiderCloud Wireless genomineerd voor drie small cell-awards tijdens het komende awardsdiner dat plaatsvindt op 10 juni te Londen:
      • Ongeëvenaarde kwaliteit in commerciële implementatie (onderneming)
      • Ontwerp en technologie voor small cell-toegangspunten
      • Ontwerp en technologie voor small cell-hulpmiddelen
  • LTE World Summit, 23-25 juni te Amsterdam, Nederland
  • Small Cells India, 10 juli te Mumbai, India

Over SpiderCloud Wireless

SpiderCloud Wireless ontwikkelde een baanbrekend en schaalbaar small cell-systeem waarmee mobiele aanbieders nooit eerder vertoonde mobiele dekking, capaciteit en slimme toepassingen aan bedrijven kunnen leveren. SpiderCloud Wireless is een ISO 9001:2008 gecertificeerd bedrijf gevestigd in San Jose, Californië en wordt ondersteund door de beleggers Charles River Ventures, Matrix Partners, Opus Capital en Shasta Ventures. Ga voor meer informatie naar www.spidercloud.com en volg SpiderCloud op Twitter http://twitter.com/spidercloud_inc

SpiderCloud Wireless is een geregistreerd handelsmerk en SpiderCloud is een handelsmerk van SpiderCloud Wireless, Inc. © 2015 SpiderCloud Wireless, Inc.

SpiderCloud Wireless
Cathy Ducker, +33 6 72 15 05 69