Westinghouse opent kantoor in VAE

ABU DHABI, United Arab Emirates--()--Toshiba-bedrijf Westinghouse Electric Company heeft vandaag formeel een nieuw kantoor geopend in Abu Dhabi. De vestiging faciliteert Westinghouse' deelname aan de ontwikkeling van een vreedzaam kernenergieproject van de Verenigde Arabische Emiraten, dat zal worden gevestigd in Barakah in het westen van Abu Dhabi. Westinghouse gebruikt zijn nieuwe kantoor om de merites van veilige, schone en betrouwbare kernenergie onder de aandacht te brengen in het Midden Oosten. Daarbij werkt Westinghouse nauw samen met Toshiba Power Systems Company.

Jeff Benjamin, senior vicevoorzitter van de afdeling voor grote projecten en nieuwe centrales van Westinghouse, prees bij de openingsceremonie de VAE voor hun vooruitstrevende beleid op het vlak van energie en economie. "De beslissing een stap vooruit te zetten met een veelomvattend kernenergieprogramma wordt universeel gezien als een voorbeeld voor andere landen en regio's die hechten aan energieonafhankelijkheid", zei hij.

Westinghouse Electric Company LLC
Hans Korteweg, +32 (0)2 645-7162 (office) / +32 (0)479-75-13-60 (mobile)
Europe, Middle East & Africa Region
kortewh@westinghouse.com