Jotun: goed eerste tertaal van 2015

SANDEFJORD, Norway--()--Jotun Group heeft na de eerste vier maanden van 2015 een geconsolideerde exploitatieomzet van 5.234 miljoen Noorse kroon behaald en een winst voor aftrek van belastingen van 774 miljoen Noorse kroon geboekt. De fabrikant van verf en poedercoatings verwacht vanaf nu een kleinere groei, maar is goed voorbereid op de een uitdagender ondernemingsklimaat.

De groei van 28 procent ten opzichte van het eerste tertaal van 2014 is sterk beïnvloed door gunstige wisselkoersen. Jotun Group zag de verkoop van zijn producten toenemen met 12 procent, met groei in alle segmenten en regio's. De toegenomen verkoop van zowel decoratieve verf als coatings in het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië waren de belangrijkste stimulansen van groei. Daarnaast verkocht Jotun buiten het piekseizoen veel decoratieve verf in Scandinavië. Het segment met mariene coatings maakt ook een positieve ontwikkeling door.

Jotun Group
Morten Fon, (+47) 909 19 822 (mobile)
Sverre Knudsen, (+47) 906 32 035 (mobile)
Group Communications Director